Pohádková třída

07:00 - 09:00 - DOPOLEDNÍ PROGRAMOVÝ BLOK

příchod, scházení dětí ze všech tříd, předávání dětí pedagogickým pracovníků, spontánní činnosti dětí, individuální práce a vzdělávací aktivity

08:30 - 09:00 - DOPOLEDNÍ SVAČINA

09:00 - 09:20 - RANNÍ KRUH

s dětmi si povídáme v rámci tématu, vedeme děti k sebehodnocení jejich činností, hodnotíme dopolední blok, učíme se básničky a písničky

09:20 - 11:30 - POBYT VENKU

příprava na pobyt venku, vzdělávací aktivity při pobytu dětí mimo budovu školy (školní zahrada, vycházky do přírody, do obce), pohybové aktivity

11:30 - 12:00 - OBĚD A OSOBNÍ HYGIENA

12:00 - 15:15 - ODPOČINEK DĚTÍ, ODPOLEDNÍ PROGRAMOVÝ BLOK

odpočinek dle individuálních potřeb dětí, klidové hry a činnosti, individuální práce s dětmi, spontánní činnosti a aktivity dětí (dokončování započatých dopoledních činností)

14:30 - 15:00 - ODPOLEDNÍ SVAČINA

15:15 - přechod do PÍSNIČKOVÉ TŘÍDY

Galerie a povídání

Začátek roku ve školce uběhl neuvěřitelnou rychlostí a my jsme se v Pohádkách přenesli do tématu podzimu a poté také k Martinovi. Dětí se seznámily nejen se znaky podzimu, také se naučily spoustu nových informací, vyzkoušely si mnoho praktických činností, pozorovaly měnící se přírodu, pracovaly na činnostech ve skupinkách, relaxovaly, seznámily se s příběhem Martina,… Zvládli jsme toho opravdu mnoho a malou ochutnávku naleznete na fotografiích. A my už se teď, pomalinku, jdeme ladit na nadcházející Vánoce. 🌲 

Zvířátka kam se podíváš. Tak by se dalo shrnout naše téma o zvířátkách. Zvládli jsme je vyhledávat v knihách, poznávali je na obrázkách, učili se o nich v interaktivních programech, zkusili jsme si všichni kreslící diktát, poučili se v besedě s myslivcem (děkujeme tatínkovi Katarínky), zpracovávali informace ve skupinách,…. A mnoho dalších činností, kterými jsme se naladili na podzim.

Jak sám název vypovídá, tentokrát jsme si povídali o pravidlech. A nejen povídali. My jsme si vlastní pravidla i tvořili. A víte proč? Aby bylo ve školce všem hezky a hlavně, abychom se k sobě chovali ohleduplně. Mezi společenskými pravidly jsme stihli spoustu jiných aktivit - učili jsme se stříhat po čáře, učili se pravidla na vycházce, pozorovali měnící přírodu, pekli štrůdl, tvořili podzimní výzdobu,  slavili narozeniny,… 

V úvodním tématu nás provázela pohádka O pejskovi a kočičce a my jsme se v pohádkách rozhodli, že vyzkoušíme upéct dort stejně jako v pohádce. Naštěstí děti nebyly takové poplety jako pejsek a kočička a upekly výborný dort. Děkujeme rodičům za ingredience.

Prvním tématem pro nás bylo téma seznamovací, ve kterém nás doprovázeli Pejsek a Kočička a jejich pohádka. Úkoly byly seznamovací, ale pro předškoláky i vzdělávací. Naučili jsme se spoustu her a písniček, přivítali nového maskota Macka, cvičili jsme, poznávali nové kamarády a seznamovali se se způsobem vzdělávání. Předškoláci objevovali nové úkoly a nové povinnosti, které je v posledním roce ve školce čekají. 

První dny v pohádkách byly vskutku pohádkové. Užili jsme si krásné počasí, dováděli na zahradě, objevovali nové věci ve třídě, slavili narozeniny a vítali nové děti ve školce. Krásný začátek nového roku, na který se všichni moc těšíme.